mandag 8. november 2010

Mye liv i en liten by

Jeg glemte å nevne at jeg traff Ashley i Hollywood, en god venn av meg fra Mission Year i Philly. Vi hadde en dag sammen, og det var konge!!

Fra Hollywood syklet jeg opp langs kysten og kom til en liten by som heter San Luis Obispo. Jeg hadde ikke en gang planer om å stoppe opp der, men er glad jeg gjor... Noen jeg traff på mente at jeg ikke måtte gå glipp av "Farmers Market" som de har hver torsdags kveld i gatene. Så i mens jeg ventet på denne store happeningen tok jeg meg en tur til fots opp på toppen av en gammel vulkan. Utsikten var fantastisk, med gamle vulkantopper dekte med grønne planter og Stillehavet i bakgrunnen!

"Farmers Market" var bedre enn forventet. Gatene var stengt for biler og fullte med boder hvor de solgte frukt, kunst, og alt du kan tenke deg av hjemmelaga ting. Det var en studentby, så det var nok en stor grunn for at gatene var så fulle av mennesker.

Etter det tenkte jeg at jeg måtte videre, med da var det noen som sa at jeg ikke måtte gå glipp av "Bike night" som de hadde en torsdag hver måned. Jeg hadde tydeligvis kommet der på rett dag... Så jeg joinet det også, og det var kanon kult!!! Mellom 500 - 1000 unge og gamle sykler rundt i gatene, med og uten kostymer, på et eller to hjul, med et eller to seter, og flere med hjemmelaga sykler. Full kaos!!
Her er en video jeg fant på youtube fra "Bike night":


(se også filmen: SLO Bike Night November 09)
Jeg er i hvit t-skjorte snakker med Gene
Etter alt dette var det jo blitt så sent at jeg måtte finne meg en plass å overnatte. Det ordnet seg med at jeg traff på Gene og Kat, jeg ble med dem hjem og sov godt i et trehus de hadde utenfor deres hus. Det var konge!! Jeg bare bygge meg et trehus i Norge!
Dette er trhuset jeg overnattet i
Dagen etter var jeg bestemt på å komme meg videre, men da overtalte de meg til å bli med dem å surfe. De hadde alt utstyret jeg trengte, og jeg hadde jo et ønske om å surfe i California, så her var min sjanse og jeg var igjen overtalt.... Kat har en hund som har vert i aviser og på postkort. Den heter Saint, og lever opp til sitt navn...den kan nemmlig surfe. Den var mye bedre enn meg... litt flaut. Jeg trodde jeg skulle dø i møte med de store bølgene som var større enn de jeg har sett på Bore stranden.
Saint in action!
Jeg overnattet enda en natt i trehuset før jeg rullet videre mot Big Sur. Det er en fantastisk plass langs kysten, med et villt landskap. I dag har jeg vert på en tur til fots her i Big Sur og sett de O-store Red Woods, som er verdens høyeste trær.

Litt om været... det har vært utrolig varmt her helt sien vi var i Arizona. Temperaturen har vert mellom 25 til 37 grader celcius. Heilt fantastisk!!! Det skal bli tøft å komme hjem til kalde Norge.

3 kommentarer:

  1. "just don`t go back to Big Sur"
    - The Thrills - Big Sur
    Koselig sang. Snakkes snart Kjartan.

    SvarSlett
  2. Du ska med GLEDE få bygga deg et "trehus" i hagen på Trevland....!!!! :-) Og ongane vil heilt sikker hjelpa t MASSE.. Tihi...

    SvarSlett
  3. de er konge
    -hakkespett

    SvarSlett