fredag 12. november 2010

Fullført!


For noen dager siden ble jeg igjen smittet av Poison Ivy/Oak, som er en forferdelig hudallergi fra en plante. Det spredde seg til skrittet, noe som klødde og hovnet opp voldsomt. Som du sikkert kan forestille deg, så var det ingen behagelig opplevelse å sitte på et sykelsete... Smertene ble større enn frykten for en dyr lege-regning (langt fra norske helse-tilbud her), så jeg fikk meg en sprøyte, noen tabeletter og en salve for 2000 kroner, men det var verdt hver korne. Nå er alt mye bedre, og jeg er veldig takknemlig for at vi ikke har denne giften i Norge.

Så etter en hard siste-etappe var det en fantastisk følelse å nå målet, the final destination; San Francisco. Jeg kunne kjenne klumpen i halsen når jeg så ut over byen og Golden Gate Bridge som jeg har syklet mot i lang tid. Det har vært et eventyr uten like! Så mange forskjellige steder jeg har sett, mennesker jeg har møtt, og ting jeg har opplevd.

Fra Atlanterhavet til Stillehavet
12 stater
3 land - USA, Canada og Mexico
7865 kilometer sykling
418 timer på sykkelsete
94 dager
x-antall pungteringer
ett nytt dekk
to nye hjul




Plasser jeg har sovet:
-under ei trapp på et hotell
-inne på en utedo
-i et buss-skur
-under taket på mange rasteplasser
-i mange hager til fremmede
-i ei trehytte
-hostell, motell og hotell
-i en bobil
-under takutstikk på en is-kiosk
-i mange kirker
-hjemme hos kjente og fremmede
-i lavo
-på collage
-i garasjer
-på en flyplass
-men oftest i hengekøy-teltet langs en vei

Dette er ruten vi har syklet og steder vi har vert:

Josh kom og hentet meg med bil i San Francisco, og vi har et stramt program med mye spennende å se før jeg setter meg på flyet hjem til Norge 17. november. Men all transport fra nå av vil bli uten sykkel:-)

10 kommentarer:

  1. Gratulerer Kjartan! Du e jo heilt råe! Litt kjip slutt, men det mesta går jo bra! :) Når du skrive om alt det flotta du seg og dei fine folka du møter e det litt lett for oss som lese å glømma at det kan ver et sled åg..! Du e fillen goe!
    Nyt de siste dagene i bil! :)

    SvarSlett
  2. ååå..fantastisk=) gratulere!! blir nesten rørt eg og.. du e bare den BESTE (på såå mange områder)!! Glede meg t å snakka med deg igjen, når du e komt deg hjem t norge!! kos deg masse videre=)

    SvarSlett
  3. GRATULERE, GRATULERE, GRATULERE!!!!
    Eg bukke jupt i støvet for deg kjære lillebror!!
    Du e KONGE (hadde tenkt å skriva BEST...men så ser eg at Renate brukte d ordet...å då måtte eg finna et aent.. :-))!!!
    Åååååå men eg glede meg t du komme heim!! ...gi deg ein GOE klem!
    Kooos deg masse den sista ugå. Kjør...forsiktig...!! :-) Hehe

    Janne

    SvarSlett
  4. Bøyer meg av respekt! Jeg må si sangvalget ditt på videoen faller i smak. Du trenger kanskje en litt mindre by å tilbringe noen dager i før du reiser til lille Rogaland og Fogn for å ikke få for stort kultursjokk fra SF? Vel, fortvil ikke, Oslo er en passe stor by med multikulturelle mennesker og en seng å sove i. Hvis du ikke trenger d (noe jeg kanskje tviler på du gjør) så blir d uansett konge å se deg igjen i hjemlandet snart!

    SvarSlett
  5. Gratulere så utrolig masse med gjennomført løp. Du er knall god. All ære til deg og det du og Josh har gjort. Utrolig inspirerende å følge med på bloggen din og alle de møtene dere har hatt med steder og mennesker på turen. Men som de andre også skriver, så blir det veldig kjekt få deg hjem til moderlandet. Vi snakkes snart Kjartan. Kos deg masse de siste.

    SvarSlett
  6. wow! Ufattelig med opplevelser! Minne for ivet! Vi gleder oss til å se deg her hjemme!

    Målfrid og Thor- Helge

    SvarSlett
  7. Å Kjartan!!!! Så fantastisk at du e vellberga i "havn" m turen! Eg må innrømma at eg e letta! :-) Og d ska bli såå godt å få deg heim igjen!!! Koooos deg de siste dagane i sete på ein BIL! :-)
    klem fra Tone

    SvarSlett
  8. og då va du endelig på vei hjem igjen til Norge! eg ser at dette har vært en fantastisk kjekk tur og eg unner deg vært eneste gode stund! gleder medg til du kommer hjem igjen, men ærlig talt onkel; d der skjegget må vi snakkes litt om...

    SvarSlett
  9. det der skjegget skal faa gro i fred!!! ;-)

    SvarSlett
  10. KULT! wow! Eg og vil sykla så langt. eller kanskje et par kilometer mindre.

    SvarSlett