fredag 8. oktober 2010

Amazing

 Her i "ørkenen" kom det en voldsom storm over oss. Fra strålende sol og god varme, kom det plutselig mørke skyer, et voldsomt tordnevær. Det lynte rundt oss over alt, og jeg var seriøst redd for å bli truffet fordi det var så nære. Etter mye lyn begynte det å hagle så hardt at det gjorde vondt. 

Men alt dette var ingenting i forhold til hva som kom... Når vi kom ned fra fjellet med tordneværet så vi en veldig mørk, nesten svart vegg av skyer forran oss. Plutselig var vi midt inni det... Jeg så at de mørke skyene bare noen meter over oss begynte å blåse i en sirkel, og det blåste så hardt at vi hadde problemer med å holde oss på syklene. Jeg skrek til Josh; "Tornado!!!", så svingte jeg rundt og syklet for livet tilbake, og Josh kom med, men skyene kom etter oss. Etter noen dramatiske sekunder ser vi virvelvinden forsvinne opp langs fjellet.

Vi har sett ødeleggelsene etter en tornado i Kansas (i 2007), og med det i minne var jeg redd for å bli sugd opp og kastet i døden. Vi trodde nesten ikke at det kunne ha vert en tornado, men når vi kom til et turist-senter så vi plakater hvor det stod "Tornado varesel!". Sykt å ha opplevd!! Det va jo ikke en full tornado, men det så definitivt ut som begynnelsen på en voldsom en.
 Utrolig fasinerende med de mange forskjellige farge lagene!
 Tror ikke dere kan se meg, men jeg er på toppen av dette fjellet.
 I dag traff vi på Steve som også reiser (med bil). Han spanderte middag på oss (beef!!!), og lot oss komme inn på hotellrommet hans. Han skal ta samme ruten som oss, så vi kommer nok til å treffe på han seinere...

7 kommentarer:

  1. FYTTI!!! Så SYYYKT! D hørrtest ganske sprøtt ud. Jammen godt at dåkk har englane med dåkk! :-) God tur videre - og hold dåkk fast!! :-D

    Janne

    SvarSlett
  2. ...ja, enig det blir nesten for spennande...tenk alt dåkke oppleve, blir nok passa på : ) Fortsatt god tur : )
    Heidi

    SvarSlett
  3. For en ekkel opplevelse! Godt at alt jekk bra!

    SvarSlett
  4. wow.. det hørtes heilt villt ut!! men kan tenka meg det var litt kick også, jaffal ittepå=) Kom plutselig på når me blei tatt av det snøraset i svandalen.. det kan jo ikkje sammenlignast, men kanskje litt det samme kicket=)

    Fytti, nå savne eg deg Kjartan!! Det er alltid så mye som skjer rundt deg=) kom til afrika snart!!

    SvarSlett
  5. ska si! du blir jo fillen meg utsatt for et eller annet crazy om og om igjen! du har vel fått deg et par "døden nær" opplevelser i USA!!
    Markus

    SvarSlett
  6. Fantastisk tur Kjartan! har vært mange av plassene du besøker, men alltid komfortabelt plassert i ein bil. sjukt imponert. god tur videre og Gud velsigne dåke! mvh sverre og hilde

    SvarSlett
  7. Eg hadde på tungå akkurat d Janne har skreve: FYTTI SÅ SYKT!!! Heilt utrolig alt du oppleve! Jammen godt før oss her hjemma å veda at du e i Herrens hender! :-) min største frykt e at du oppleve så mye spennande at livet her hjemma i Norge blir kjedelig og ikkje friste lenger.... FOR ME VIL NEMLIG HA DEG HJEM NÅ,!!!! Savne deg MASSE!!!
    Klem fra Tone-mor.

    SvarSlett