fredag 17. september 2010

Saint Louis


Vi syklet av vår planlagte rute, lengre nord i Illinois/Missouri for å se St. Louis og the Arch. Der møtte jeg Josh etter å ha syklet 9 dager hver for oss. Det har ver en kjempe opplevelse å sykle/campe alene, men det var også kjekt å treffe Josh igjen! 
Vi overnattet på et hostell i St. Louis og brukte neste dag til å se byen.

The Arch er det høyeste monumentet i USA. Det var utrolig fassinerende å se på. Det gikk heiser til topps og der kunne vi kjenne at det svaiet litt i vinden.
Elven er Mississippi river som her er skille mellom Illinois og Missouri.

I St. Louis var vi også i en gigantisk lekepark for voksne. Jeg hadde store problemer med å finne veien ut igjen. Det var urolig festlig. Har desverre ingen bilder fra der.

I Missouri, den 7. staten vi sykler igjennnom, har vi kommet inn på America's lengste sykkel løype, som er 365 kilometer. Det er en gammel jernbane de har lagt grus på som går langs Missouri river.

I starten var det konge å slippe å sykle på trafikert vei, men etter en del mil på en strak, flat grus vei begynner vi nå å bli ganske leie.

1 kommentar:

  1. Hurra for dokk. Eg har faktisk også vært i St.Louise...og eg vært te topps i The Arch. Eg har veldig høydeskrekk og var glad for å komme ned på bakken igjen. Vi besøkte ei Luthersk(EVANGELISK) kirke i byen...= toppersw besøk. God trø videre. Klem bibi

    SvarSlett