mandag 13. september 2010

I sandaler fra Kentucky til Illinois

Veien gjennom Kentucky har vert hard til tider med mye opp og ned, vonde føtter og to ødelagte hjul pga et idiotisk kumlokk (måtte ut med 250 dollar for to nye hjul, dekk og innerslange).
Men nå er føttene gode og jeg ser tilbake på mye flott gjennom Kentucky. På bildet nedenfor campet jeg på ei strand med rød sol og lyden av ender som fløt på vannet.
Sånn går det når du er sulten og ikke har boksåpner:
Vi har syklet forbi veldig mange kornåkrer.
I Sebree, Kentucky overnattet jeg i en Babtist Kirke som har gjort kjelleren om til et hostel for cross-country sykkelister. Vi sykler nå på den mest brukte sykkelruten gjennom landet, og deres kirke ligger langs den. Hver sommer har de over 200 sykkelister som kommer innom. Bedre gjestfrihet tror jeg ikke jeg har sett. Den var så god at de overtalte meg til å bli enda en natt. De inviterte meg hjem til seg på middag og lunch, og jeg kunne ikke følt meg mer hjemme og ønsket enn hva jeg følte hos dem!
Thank you Bob and Violet!!
På denne ferjen som tok oss over en elv fra Kentucky til Illinois kom en kar som heter Dan og pratet med meg. Han inviterte meg til å ha lunch med han og hans kone og et annet ektepar på den andre siden av elven. Så der fikk jeg både middag og dessert. Og som om det ikke var nok - 20 dollar i hånda.
Thank you Dan, Nicky, Steve and Daty!!
Så langt har det vert strake veier, vind i ryggen og fint vær i Illinois:-)

Sist men ikke minst må jeg fortelle om Jack som redda dagen min i dag. Jeg hadde syklet 26 kilometer i dagtidlig før jeg fant ut at jeg hadde glemt kameraet hvor jeg campet. Oppgitt tok jeg av sekkene på sykkelen for å sykle tilbake over 50 kilometer frem og tilbake. Men før jeg startet på den tunge veien tilbake svingte jeg innom et hus for å låne internett for å prøve å ringe opp noen i nærheten av hvor jeg håpet kameraet enda var. Jack hadde ikke internett, men tilbudte seg å kjøre meg hele den veien tilbake. Jeg fant kameraet og vi hadde en god samtale i nesten en times biltur. Å gi han noen penger for turen var det ikke snakk om.
Thank you Jack!!

Thank you Jesus for providing for me and for all the beautiful people you let me meet!!!

1 kommentar:

  1. Utruleg kjekt å følga med deg Kjartan! Virke som ein fantastiske tur- der du får møta mange fantastiske mennesker!
    Må Gud fortsetta å velsigna deg!

    SvarSlett