torsdag 23. september 2010

Gang Jæren med 10 så har du Kansas

Viss du synest jordene på Jæren er store, så har du ikke vore i Kansas... Det er som å se ut over havet, du ser ikke andre enden. Og det følest som om veien adrig svinger eller tar slutt.
Vinden har vert ganske sterk i det siste, og uheldigvis så har den ikke vert på vår side... Men selv om beina er trøtte nå, så har vi hatt godt humør gjennom mange mil i motvind. Det har hjulpet på med vakkre solnedganger og noen å komme hjem til hver kveld...
Etter vi traff på Rob og sov i garasjen hans ringte han rundt til sine venner langs ruten vår... først kom vi til hans venn Don. Han drev en camping plass, og lot oss sove i campingvognen hans. Vi fikk både middag når vi kom og frokost før vi drog. Han var 73 år, stelte sin kone på sykehuset hver dag og innviterte alle camping-gjester inn på middag og frokost. Han elsket Jesus og ønsket å tjene Ham med sin gjenstfrihet.
Jeg ble super inspirert av Don!!!

Neste kveld hadde Rob koblet oss sammen med Jim, en ungdomspastor. Han var gift med Juli, som var masør, og Jims søster Mari var også masør, så jeg og Josh fikk god behandling den kvelden...:-)
Kvelden etter det endte vi opp hos Juli's besteforeldre. Der fikk vi mye god mat og nøt roen i hver vår gyngestol.
Nå har vi faktisk stoppet opp på Barclay College for en dag, for å samle krefter og for at Josh kan finne ut om dette kanskje er noe for han. Så dette er første gang jeg får en smaksprøve av å bo på et "college-dorm".

3 kommentarer:

  1. Hei Kjartan.
    Fantastisk kjekt å lesa. Eg skulle gjerna vore med, men måtte nok brukt moped. Godt å merka at Gud er med. Men sjøl om eg veit du kosar deg der borte, så gler eg meg voldsomt til du kjem heim.

    far

    SvarSlett
  2. ...eg er så enig med Paul, veldig kjekt å lesa koss du har det og kva du opplever. Tenk alt du har i "bagasjen" når du kjem heim og tru kva du då skal finna på...? God tur vidare : )
    Mvh Heidi Bø Sangedal

    SvarSlett
  3. Hei Lillebror...og storebror! ;-)
    Nå sitte me her, alle søstrene dine, i Nairobi og lese bloggen din og savne deg veldig!!! Me kose oss og har ledd masse, men vett at me hadde ledd ennå meir hvis du hadde vært her og. :-) Men d va veldig kjekt å snakka m deg her om kvelden. Me ønske deg Guds velsignelse og beskyttelse videre på turen, og glede oss t å få se deg igjen snart.

    Klem fra Tone, Janne, Renate også mor selvfølgelig!

    SvarSlett