fredag 30. oktober 2009

Bakgården - plassen for refleksjon og ettertanke

En fyr fra kirken som vi leier huset vårt fra har nettopp gjort jungelen i vår bakgård om til et godt stykke plen. Jeg likte jungelen (synd eg ikke tok bilder av den), men det har blitt veldig fint bak der nå.

Vi har nå begynt på vår tredje bok som heter "Why are All The Black Kids Sitting Together in The Cafeteria?" Den lærer meg mye om rasisme, og hvor aktuelt det temaet enda er - og ikke bare i
USA.

Boken som vi nettopp fullførte var "The Way of The Heart". Det er en bok om bønn, om å være stille fram for Gud og om å ikke be med en frase av ord, men med med et hjerte fra Gud. Den kan anbefalest på det varmeste. Det er en tynn, lettlest bok som inneholder så mye bra stoff at jeg ville starte forfra igjen rett etter jeg var ferdig med den.

Dagene er svært travle, men jeg prøver å ta meg tid til å reflektere over ting Gud gjør og tanker han gir meg. Det er så lett å la tanker og opplevelser seile forbi uten å reflektere, stille spørsmål og finne svar, og å ta vare på alt det en kan ta med seg og lære av.

4 kommentarer:

  1. åååå SÅ gøy med mange oppdateringer!!!!!=)
    bloggen min oppdatere vist ikkje siå di når du legge ut nye ting.. så det har gått oss hus forbi at du har lagt ut nye innlegg. Eg trodde du kanskje hadde gitt opp pga mac-en din..!! så dette va eit gledelig syn!! Sitte du på den cafe-en å skrive??

    Kjekt å lesa at du har det bra!!=) Likte ikkje heilt denne bygning utforskningen dokkers.. tihi!! ver forsiktig=)
    Men veldig gøy med bilder!!! det vil me ha mer av!!

    Men du! har du ikkje tenkt å få deg ein telefon snart??? Elle ska det bli julegaven i år..=) Me e jo kjempe klar for å drøsa litt med deg!!

    SvarSlett
  2. the way of the heart ska bestillas. takk for tips. enjoy your backyard and life in christ!

    nåde & fred

    SvarSlett
  3. Hallois, og takk for helsing!!
    kor tid komme du te Norge for julen??Me e steinklar for seine kvelder og mye drøs!!:)

    Kjetil

    SvarSlett
  4. Tenkte eg sko skriva te deg i dag. Satt i timen idag, undervisning om evangelisering. Vil bare sei at du e ein stor inspirasjon for meg, og at eg e gla for å hatt deg som ett forbilde og ein slags mentor!

    SvarSlett