torsdag 20. august 2009

Just do it!

Dette er historisk! Eg skal begynne å blogge:-)

For 9 måneder siden leste eg ei bok som nå har fått meg til å reise til USA.
Den uimotståelige
revolusjonen av Shane Claiborne kan altså anbefales (men på eget ansvar)!!


Skal prøve å holde interesserte litt oppdatert på denne siden. Eg reiser jo nå 27. august til Wilmingten, USA for å joina et opplegg som heter Mission Year.


Kort fortalt så går Mission Year ut på å leve som misjonerer i byen og livet som disipler sammen i kvardagen. Jesus har befalt oss om å elska Gud og elska våre medmennesker, og dette vil stå i sentrum for alt me gjør dette året.

Eg vett at å elska vår neste ikkje alltid er like enkelt, men eg gleder meg faktisk spesielt til dette. Å vie dette året til å bry seg om, lytte til, bli kjent med, hjelpe, og bli glad i andre mennesker.

Hadde nok ikkje trengt å reist til USA for å være med på någe sånt (er nok lettere å bryte med gamle mønster og kultur med å reise vekk), men nå gjør eg det og slår fleire fluer i et smekk:-) Her er noen av ønskene for turen:
  • oppleve eventyret med å reise
  • sabbatsår, avkobling og utkobling
  • bli god i engelsk
  • leve kristenlivet kollektivt
  • bli kjent med og lære mye av andre mennesker
  • bli kjent med Gud utforbi trdisjoner og tolkninger
  • lære å leve enkelt
  • kjenne meg selv og bli tryggere på den eg er
  • finna ut av kor veien går videre etter dette året

2 kommentarer:

  1. konge!!! du e i full gang jo (eg tar litt av den æren)=) dette blir gøy å fylla med på, og som du vett blir eg ein fast leser!!

    takk for kjekke dager=) du e tidenes onkel, svoger og bror!!!

    SvarSlett
  2. Fantastisk spennande å lesa. Me er mange her som følger med og ber for deg, og me vil inkludera alle dei andre i bønnene våre. Når det gjeld engelsken så får du satsa på enten at du får tungetalens nådegåve eller så må det jobbast, men det klarer du fint. Me gler oss over alt du får oppleva. Glad i deg. Mor og far.

    SvarSlett