fredag 16. april 2010

Min påskeferie

Appalachen trail er verdens lengste merket turløype, noe vi bare gikk en liten part av. Vi gikk i statene; Virginia, West Virginia og Meryland. Det var en fantastisk tur!!! Vi var superheldig med været hele turen. Blå himmel og over 30 grader noen dager. 
Noe av det mest fantastiske med turen var å sitte rundt campbålet under stjerneklar himmel og høre på lyden av frosker og innsekter og vakre mellodier fra Josh's munnspill, mens jeg
stekte pannekaker på bålet. 
Jeg så tre skillpadder på turen. Første gang jeg har opplevd å plukke opp ei skillpadde på stien i det fri.
 Josh trente styrke og kløyvte ved...
 
Vi var aldrig over tre-grensen, men hadde noen fantastiske utsiktspunkter.
Jeg likte dette bilde, ikke fordi jeg er nesten naken som mine Amerikanske venner kommenterte (tror det er en liten kulturell forskjell her...), men fordi Josh har et gammelt kamera som tar 70-tals bilder. Ser for meg far for 40 år siden...:-)
Soloppgangen ved et shelter/en gapahauk hvor vi tok opphold den siste natten.
Kjekt med et skilt som ønsket oss velkomne til "The Roller Coaster" :-)
Etter å ha gått 9 tunge mil i skogen med såre skuldre, trøtte bein og voksende blemmer på føttene var det en fantastisk følelse å komme frem til vårt mål; Harpers Ferry.
På vei heim tok vi en tur innom Washington DC. Vi så det hvite hus, monomente, basenget, Lincoln og diverse gjenkjennelige ting. Konge avsluttning på ferien:-)

5 kommentarer:

  1. d såg heilt konge ut!!=) litt av ein opplevelse!!
    me må ringast snart!! lenge siden nå..

    SvarSlett
  2. Topp Kjartan. Flott natur og flotte guttar. Likhetstrekk med meg? Jo, jo, kanskje mest på bilde frå Wachington. Lukke til vidare i tenesta. Alle heime helsar.

    -far-

    SvarSlett
  3. Nydelig! Eg heie på deg Kjartan. Hilsen og klem fra Katesh

    SvarSlett
  4. Eg hetu yusva oig eg ech ein man

    SvarSlett
  5. Haha... Josva som eg var på tur med har prøvd seg på et innlegg på norsk:) Konge! Ikkje heilt korrekt, men ikkje så verst;)

    SvarSlett