fredag 16. juli 2010

Sommer leir

Her er noen bilder fra sommer programmet vi driver med Urban Promise. Vi har fem forskjellige camper i byen med 40-70 unger, 1. -5. klassinger. Campen jeg jobber i heter Victory.

Her er noen karer fra militæret for å advare mot røking og drikking.

Hver morgen starter vi med en sketsj,
noe ungene gleder seg veldig over...

Hver dag deler vi ungene opp i 4 grupper og har hver vår klasse hvor de roterer mellom. Jeg er lærer i noe vi kaller rec, hvor vi har forskjellige leker for å illustrere bibelske sannheter.

Alt som involverer vann er alltid en suksess... Her kaster jeg en vannbalong opp i luften og sier at den som fanger den vinner (vinner hva...??), men var det bare en vannbalong...

Jeg blir fort glad i unger, og det er ofte mye latter og glede rundt dem, men jeg kommer nok adri til å jobbe med unger... Å disiplinere dem og være ansvarlig for en stor gruppe med unger er ikke noe for meg. Jeg er dausliten når jeg kommer hjem. All ære til dere som jobber med unger!!

3 kommentarer:

  1. Veldig spennende å lese om alt du jobber og holder på med. Inspirerende. Jeg kan melde om at det å jobbe med barn er veldig kjekt, og at det egentlig ikke er så veldig stress å disiplinere. Så det er bare å fortsette med det. Blir kjekt å prate og høre enda mer om alt du har opplevd når du en gang kommer hjem.

    SvarSlett
  2. Gode Kjartan...du står virkelig på. Dokke må virkelig ha fantasi når dokke ska engasjere unger morgen og kveld. Vi er tilbake på jobb...men hadde noen fantastiske dager med Mariell i Nairobi før vi kryssa grensa. Vi digger å være besteforeldre....lykke til videre. Jesus har lovet å gå med hele veien! Klem fra ma

    SvarSlett
  3. Dette er helt konge, Kjartan!

    SvarSlett